Bana

Igår hade vi planer på att hoppa, vi började rida fram ute på planen vid stallet men insåg ganska fort att det var för dåligt underlag. Kopplade på transporten i stället och drog dom till ridhus. Perfekt! Väl framme bestämde vi oss för att först hoppa 4 enkelräcken med 1 galoppsprång i mellan, jag red först Charmeur på hans skarpa bett men jag insäg direkt efter första sprången att det Absolut inte funkade! Ingen bjudning på honom överhuvudtaget och han blev alldeles tom, snabbt byte till hans vanliga och det blev en helt annan häst! Så nu vet jag det, check till mig själv - Hoppa honom ALDRIG mer på något annat bett. Här bjöd han som vanligt och blir lite lagomt olydig som jag vill att han ska bli. Superfin! Efter vi hade kommit enkelräckena som uppvärmning byggde vi om det till en liten bana. Prinsen var super och gick klockrent! Är så himla fantastiskt när man får den här känslan av att hoppa honom! Avslut på ett enkelhinder på 1,20 som inte alls var några problem! Älskade häst!<3
 
Såhär hoppade vi banan:
Haha! Visst är min ritning Väldigt snygg? ;) Glömde dessutom rita pilar för vilken riktning vi hoppade, men aja, ni förstår nog.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0