Sminkborstar

Jag använder mig Alltid av sminkborstar när jag sminkar mig. Varför? Jo för jag tycker de blir bäst resultat då. Detta är några av dom penslarna jag använder till vardags:


1:an Foundation pensel, gjord på syntet hår från Kicks. Perfekt får att få till foundationen jämn över hela ansiktet.
2:an Mjuk skuggpensel som jag använder när jag ska highlighta, då de inte kommer allt för mkt på borsten och fördelas jämnt. Också en syntet pensel från kicks.
3:an Skuggpensel som är "hårdare". Pefekt när man vill att ögonskuggan ska synas bättre. Äkta hår från Make up store.
4:an Också en skuggpensel, den använder jag för att skugga bort skarpa kanter. Fullkomligt Älskar den! Äkta hår från Make up store.
5:an Mindre skuggpensel för tillfällen när man bara vill lite skugga. Syntet från Kicks. Använder dock denna väldigt sällan. Från kicks.
6:an Läppensel. Perfekt för att måla läpparna eller sudda ut kajaler. Från kicks-
7:an Snedställd pensel. Funkar perfekt om man vill måla ögonbrynen med brynfärg eller vill fylla i färg under ögat. Från kicks.
8:an Eyelinerpensel för att måla flytande eyeliner ovanför fransraden. Köpt på en hobby affär. Äkta gethår.
9:an Skuggpensel. Den brukar jag använda när jag vill applicera eyeduster och inte vill att det kommer för mkt. Inhandlat i Thailand. Äkta gethår.
10:an Ännu en till skuggpensel från Make up store. Använder jag också till att skugga skarpa kanter. Äkta hår
11:an Concealerpensel från Make up store. Perfekt när man vill applicera concealer.

Har fler men dessa tyckte jag var viktigast. Det är även dessa jag använder mest, även om jag då inte använder dom varje dag.


EDIT: Glömde så klart fotografera min puderborste och rougeborste!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0