Make up tutorial

Här kommer den, förhoppningsvis efterlängade make up tutorialen. Var riktigt duktig idag innan jobbet och fotade allting då jag insåg att jag aldrig skulle hinna i helgen. Kom ihåg att lägga basen först. Det har jag redan gjort men visar inte det. Får bli en annan gång ;)

Steg 1: Bestäm vilka färger du vill jobba med. I mitt fall får de bli en höstinspirerar look. Alla fyra skuggorna kommer från Make up store.


Steg 2: Lägg en primer över ögonlocket. Jag har valt en Highligher som kommer från Make up store men som jag tycker funkar precis lika bra som en primer. Denna heter Platina. Kom ihåg att bara lägga ett tunt lager! Inga fingrar i burken då de mesta av bakterierna kommer från just fingrarna. Ta med baksidan av en pensel och smeta ut de på handen i stället.


Steg 3: Välj vilken skugga dom vill börja med. I mitt fall väljer jag den bruna(choco dór), för den vill jag framhäva mest. Den applicerar jag i yttre ögonvrån med en hård skuggpensel. Jag "trycker" fast ögonskuggan för att få mkt pigment.


Steg 4: Gå vidare till skuggan du vill ha i mitten. Jag vill ha den orange(sunrise) för att de ska bli en bättre brytning mot de bruna. Dessutom vill jag att det ska gå från mörkt till ljust ;D Även denna skugga "trycker" jag fast med samma pensel som ovan och skuggar även in den i den bruna skuggan för att slippa skarpa kanter.


Steg 5: Nu går jag vidare till den Gula skuggan(Lemon). Använder fortfarande samma pensel. Den appliceras i inre ögonvrån för att ljua upp. Skugga in den i den oranga skuggan. Lugna, de ska se hemskt ut i början ;)



Steg 6: Så var det dags för skuggning! Använd den mörka skuggan igen. Nu går jag vidare till en rundad skuggpensel som jag själv tycker är klart bäst när det gäller att skugga bort de skarpa kanterna. Med små mjuka cirkel rörelser skuggar jag skuggan uppåt i globlinjen. Om de behövs ta mer skugga på penseln. Här kan man hålla på hur länge som helst för att få de resultatet man vill ha.



Steg 7: Nu ska vi highlighta. Jag använder mig av 24 carat från Make up store då jag vill får in lite shimmer i min make up. Tar en mjukare skuggpensel och skuggar nedanför ögonbrynet och in i de bruna. Jag väljer också att använda i inre ögonvrån.



Steg 8: Nu var det bara eyeliner kvar innan mascaran ska på! Denna gång valde jag att använda mig av en eyeliner från maybeline som jag fastnat mkt för. Den appliceras ovanför fransraden.



Steg 9: Mascara! Sen är det klart!



Hoppas ni förstod hur jag menar och att jag inte yrade allt för mkt. Om ni inte förstod så hojta bara till ska jag förklara det bättre. Om ni dessutom gillar denna ska jag fösöka visa er oftare hur jag gör när jag sminkar mig :)


Kommentarer
Carro

Jäklar vad duktig du är! Du kanske borde satsa på att bli make up artist? :) Du kan få sminka mig någon gång ;)

2010-08-28 @ 08:13:41
URL: http://carrolu.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0