Melodifestivalen - Bra eller dåligt?

"Du är det roliga i hasch" sjöng Björn Gustavsson till Kristian Luuks flickvän och här startas ett triangeldrama, på skämt vill säga. Han är rolig och i varje avsnitt glädjer han det svenska folket.
Men vad hände när dom skickade Frida vidare direkt till gloden i stället för Patrik Isaksson? Okej, Frida var bra, riktigt bra faktiskt, men dom kunde väl ha skickat henne till andra chansen och plockat bort opera sångaren? Hon har ändå inget att göra i melodifestivalen, för hon vinner omöjligt! Och sen då?! Frida klarade ju inte av att sjunga sin låt! Jag förstår att man är chockad, för hon trodde ju verkligen inte att hon skulle ta hem vinsten, men snälla, sjung låten! Och när dom frågar henne om hon gråter, då svarar hon "Nej, jag är bara chockad." Vadå! klart hon grät, och visst det var nog för att hon var chockad men hon grät, det gjorde hon. Jag undrar egentligen hur svenska folket röstar, vad tänker dom med?! Herregud, hur kan dom sätta Christer Sjögren direkt i final?! Hans låt måste seriöst vara det sämsta jag hört på länge..

image17
Foto: Pether Engström

"Rund och glad" det var han minsann Innan han visste att han inte skulle någonstans, att han skulle komma sist. Han var besviken och kan man klandra honom? Det skulle jag med ha varit, han var en av favoriterna och som jag nämde tidigare har opera sångaren Therese Andersson eller vad hon heter Fortfarande inget att göra i andra chansen. Usch! just nu hatar jag melodifestivalen, och ska dom fortsätta så här kan dom lika gärna lägga ner..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0