Lucia firande

Usch! jag satt just och läste på Aftonbladets hemsida där barn mellan 15-17 år hade lussat på en anstalt där större delen av fångarna utnyttjat sig sexuellt på barn. När de hade lussat färdigt hörde anställda på fängelset kommentarer från fångarna som dom genast blev upprörda över. Bl.a. kommentar om hur söta och fina dom var och att den sån skulle man ha.
Att man då ens tillåter att barn eller ungdomar får lussa för pedofiler. En av dessa hade förgripit sig på sin dotter mer än tusen gånger och sen släpper man in 7 unga flickor? Informationschefen ser inga problem i detta men då kan man väl ta sig en funderare. Är det verkligen så smart? Dessutom hade en av fångarna försökt ta sitt liv då pedofili ses som något väldigt dåligt och kan precis som dom säger väcka upp känslor som man trodde försvunnit.

Jag själv tyckte det var riktigt hemskt, och flickorna som lussade hade inte alls någon aning om vad de var för människor som satt inlåsta på anstalten. De spelar ju ingen roll om det är bevakat, jag tycker synd om flickorna som fick lussa där. Som tur var hände det ju inget med flickorna och dom behövde ju inte höra vad dom sa, men det är ändå dåligt av chefen att ens låta unga flickor komma dit när hon vet vad fångarna sitter inne för.

Källa: Aftonbladets hemsida


Kommentarer
Natalie

Det låter inte direkt logiskt.. =/ Jag hade då aldrig velat gå in dit...

2008-12-17 @ 04:53:48
URL: http://lonelydarling.blogg.se/
Frida

Hej! Va med i min frågestund :D

2008-12-17 @ 18:40:58
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Karin

Ursch, inte kul. Vill du vinna en goodiebag?

Checka in länken ovan.

Karin

Ursch, inte kul. Vill du vinna en goodiebag?

Checka in länken ovan.

Karin

Ursch, inte kul. Vill du vinna en goodiebag?

Checka in länken ovan.



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0