Kollar du också på OS?



Alltså, är det fler än jag som gått och blivit en OS nötare? Jag Hatar faktiskt allt vad sport heter, så klart inte att titta på hästhoppningen, men annars så. Men idag har jag sett på de mesta. Gymnastiken var grymt, tjejerna presterade grymt bra men hästhoppningen var så klart bäst! Och hur fasen kunde Jamaica killen slå världsrekord i springning med oknutna skosnören?! Alltså seriöst, det är helt sjukt! Men grattis till honom.

Har ni också tänkt på att dom flesta i löpgrenarna är mörka? Och att dom som inte är det alltid lyckas komma sist? Haha! jag älskar det! Främst Jamaica är sjukt duktiga! Och trots att dom inte har så bra spingtid i vanliga fall lyckas dom ändå vinna, det är sjukt kul att se! Och jag hejar Alltid på dom i spring matcherna :) Sen måste man tillägga att Kina har varit grymt starka i de flesta grenar och sen har USA fått flesta medaljer, och hur många har vi åstakommit? tre var de väl?

Dagens lag hästhoppning gjorde dom grymt bra i från sig i alla fall, speciellt bengtsson. Han och Ninja är ju helt fantastiska tillsammans och det är sjukt roligt att se dom ihop! Två andra favoriter är ju så klart Rodrigo och Meredith, dom är så sjukt fint samspel med sina hästar och det är alltid roligt att se. Tråkigt för brasiljanaren som gick omkull i dagens omgång och hans häst blev halt, tyvärr är det sånt som händer. Nu ska jag hålla timmarna för Sverige i morgondagens lagomgång, så får vi hoppas på ett guld där! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0